menuMenu

EFTERFØDSELSTRÆNING - KROPSGLÆDE I EN FORANDRET KROP

Jeg udbyder bevægelseskurser koblet med forebyggende temaer om den forandrede krop, til kvinder der lige har født. 

Et kursusforløb kan bygges op så det passer til dine behov, men jeg anbefaler: 8 uger, med en ugentlig træning på 90 min. Kurset er særdeles velegnet til mødregrupper, som har lyst til at sætte fokus på egen krop og træning sammen med andre ligesindede.  Ønsker du at træne alene, kan vi tilrettelægge et kursus, som vil passe til dig.

På mine kurser kommer man som man er, og eneste "krav" er lysten til at give sig selv kropslig opmærksomhed. Man må gerne komme for sent, hvis baby har forsinket dagens planlægning, og man skal ikke dresse hverken baby eller sig selv op.

I hver lektion får du masser af viden om den forandrede krop og hvordan du bedst kan genoptræne. Selve træningen er tilrettelagt over 2 x 30 min. så alle får mulighed for at få sved på panden og træne i løbet af lektionen - også selv om baby måske er urolig eller skal ammes og pusles. Der er også sat tid af til at tale om det at være nybagt mor, og til afspænding og måske selvmassage og babymassage.

Din træner er uddannet Bevægelsespædagog og Massør, så fagligt, kropsligt og bevægelsesmæssigt du får det bedste fra to verdener, og du vil opleve fornyet energi, velvære og inspiration efter hver eneste lektion.

Hvis I ønsker, at jeg kommer til jer, og har pladsen til det, kan det sagtens lade sig gøre. 

Din efterfødselstræner er selv mor til tre og mormor til Isak. 


Send mig et par ord, og jeg kontakter dig for at tale om et kursus der passer til dig og din mødregruppe.

hvad du får ud af at deltage

• Genoptræning af en funktionel bækkenbund
• Generel grundtræning og bevægelse til skøn musik, så du får en stærk krop og overskud i hverdagen
• Praktisk gennemgang af ammestillinger og løfteteknikker for at undgå smerter og spændinger
• Øvelse i hvordan du kan bruge mental og kropslig afspænding
• Øvelser i selv-massage og babymassage
• Barselsperiodens generelle udfordringer og spørgsmål vedr. udvikling, parforhold og krop
• Motivation til nye bevægelsesvaner sammen med andre mhp. velvære og bevægelsesglæde
• Inspiration fra andre kvinder og hyggeligt samvær, hvor du er i fokus og kan dele glæder og frustrationer